Choć nie są one nowością rynkową, sprzęgła sztywne nie są również wyjątkowo często spotykanymi rozwiązaniami. Warto więc przypomnieć, że mamy z nimi do czynienia wtedy, gdy zarówno tarcza, jak i docisk współpracują z kołem zamachowym nie dwumasowym, ale jednomasowym. Przeważnie znajdowały zastosowanie w starszych modelach samochodów, w których od koła zamachowego nie oczekiwano, że będzie tłumić drgania. Także dziś nie jest ono jednak wykorzystywane jedynie sporadycznie.
Oczywiście, w sprzęgłach sztywnych także mamy do czynienia z tłumikiem drgań. Dobrze jest jednak pamiętać o tym, że znajduje się on na tarczy sprzęgła. Pozwala to kołu zamachowemu na wyrównywanie pracy silnika, a także na chwilowe gromadzenie określonej ilości energii elektrycznej. Mniejsze zapotrzebowanie na ten rodzaj sprzęgieł sprawia, że sprzęgła sztywne są nieco trudniej dostępne. Podobnie jak klucze ręczne, sprzęgła tego rodzaju czekają na nas jednak nie tylko w sklepach stacjonarnych, ale i w internetowych punktach sprzedaży.
Jeżeli jesteś zainteresowany, to zpoznaj się ze szczegółową ofertą na moj.com.pl.